Przebieg zajęć

Program Korekty Dysleksji Metodą Davisa® to zajęcia indywidualne, realizowane w ciągu 30 godzin - 5 dni po 6 godzin w lub 6 dni po 5 godzin w przypadku młodszych dzieci. Osoba, która będzie kontynuować pracę w domu z dzieckiem, ostatniego dnia zajęć - uczy się metody.
Program jest prowadzony prowadzony w Osowcu, koło Grodziska Mazowieckiego (dla osób dojeżdżających możliwość noclegu w pobliżu) lub w domu klienta (województwo mazowieckie), po wcześniejszym uzgodnieniu.

Najbliższe wolne terminy:

23-27 luty 2015

29 kwietnia - 3 maja 2015


Rezultaty

Uczestnictwo w Programie Korekty Dysleksji Metodą Davisa®:
- eliminuje całkowicie lub prawie całkowicie przekręcanie słów
- w sposób znaczący podnosi rozumienie czytanego tekstu
- daje kontrolę emocji w sytuacjach dotychczas stresujących, takich jak: czytanie, pisanie, liczenie, kontakty z rówieśnikami, wypowiedzi ustne
- podnosi samoocenę, zwiększa koncentrację uwagi, daje lepsze poczucie czasu
- wzbogaca słownictwo
- w przypadku dzieci rozpoczynających czytanie daje lepszą syntezę liter lub sylab
- znacząco poprawia tempo czytania
-  w przypadku dysgrafii i problemów z poprawnym pisaniem – niweluje opuszczanie i zamianę liter, wpływa na poprawę charakteru pisma.

michaelclay2Przebieg zajęć

Program obejmuje następujące kroki:

1. Budowanie alfabetu z plasteliny

2. Procedura Przywracania Orientacji – uczy radzenia sobie z dezorientacją

Procedura uczy osoby dyslektyczne jak rozpoznawać i kontrolować stan umysłu, który prowadzi do dezorientacji, a tym samym do zaburzeń percepcji liter, słów i cyfr. Poprzez proste techniki pracy z ciałem i wyobraźnią, dyslektyk uczy się jak „wyłączać” ten proces myślowy, który prowadzi do błędnej percepcji.
W zamian za to jest w stanie utrzymać stan relaksu i wysokiej, pozytywnej koncentracji potrzebnej do czytania i innych zadań umysłowych. Kiedy już umie rozpoznawać i osiągać stan Orientacji, uczeń jest w stanie budować zdolności związane ze znaczeniem słów, które pozwolą im przezwyciężyć problemy z dysleksją.

3. Opanowanie Symbolu daje osobie dyslektycznej umiejętność myślenia symbolami i słowami, więc potrafią się oni łatwo nauczyć czytać z pełnym rozumieniem. Używając plasteliny, uczeń najpierw buduje alfabet, aby mieć pewność że percepcja tych symboli jest prawidłowa i że symbole te są dla niego zrozumiałe.

Następnie, używając plasteliny, opanowuje słowa-pułapki – czyli słowa, najczęściej abstrakcyjne, często spotykane podczas czytania, takie jak „i”, „do” lub „przez”. Słowa te najczęściej powodują problemy, gdyż osoba dyslektyczna nie może stworzyć obrazu dla danego słowa, co powoduje brak zrozumienia czytanego tekstu. Dlatego uczeń klei trójwymiarowy model z plasteliny, oddający znaczenie każdego słowa, wraz z modelem tego słowa.

Uczenie się znaczenia symbolu jest przeplatane specjalnymi ćwiczeniami czytania, uczącymi oczy i mózg prawidłowo "widzieć" słowa (prawidłowo, czyli jako ciąg liter od lewej od prawej strony) oraz ćwiczeniami, podczas których wizualizowane jest znaczenie słów i sytuacji.

4. W zależności od potrzeb uczestnika - praca z poczuciem czasu, liczeniem na podstawowym poziomie czy ortografią

5. Regularna kontynuacja zajęć w domu jest niezbędnym elementem Programu Korekty Dysleksji.

Ze szczegółowym opisem metody można zapoznać się w książce „Dar Dysleksji” Ronalda Davisa. Wiele szczegółowych informacji, dostępnych w języku angielskim znajdziecie Państwo na stronie: www.dyslexia.com

dsc06121     dsc04847

 

Cena

Cena Programu to: 3000 zł - zajęcia w Osowcu. Zajęcia w domu klienta - cena do uzgodnienia.

Zaliczka w kwocie 500 zł jest rezerwacją zajęć, pozostała część płatności, rozliczana na pierwszych zajęciach.

Program Davisa®: Korekta Dysleksji Davisa®, Opanowywanie Symbolu Davisa®, Procedura Przywracania Orientacji Davisa® mogą być prowadzone przez osoby przeszkolone i posiadające licencję nadaną przez Davis Dyslexia Association International.

Aktualności

  • Aktualności - tekst April 20, 2012

    Najbliższe wolne terminy: 2-6 października 2017. Zapisy:  tel. 502 905 754

    Dyskalkulia – jak ją rozpoznać?
    Istnieje kilkanaście, a tak naprawdę kilkadziesiąt symptomów, które mogą występować u dziecka, jedne z nich mogą być nasilone, inne nie występują wcale.Pierwsze z nich możecie Państwo zauważyć już u kilkulatków. Dziecko, które nie jest odpowiednio stymulowane poznawczo w odpowiednio wczesnym okresie, może mieć w procesie edukacji coraz więcej problemów, które narastają z każdym rokiem.  Czytaj więcej

    Wczesne objawy dysleksji
    Zarówno dziś, jak i w przeszłości, średnio 3 bądź 4 uczniów z każdej klasy, dociera do szkoły z bólem brzucha. Kolejny raz słyszy o sobie: „zdolny, ale leniwy”, „taki bystry a ma kłopoty z nauką”, „duka, ciężko go zrozumieć”, „popełnia mnóstwo błędów”, “mógłby, gdyby tylko zechciał”.  Czytaj więcej

    Odstępy między liniami pomagają dyslektykom
    Ostatnie badania naukowe pokazały, iż zwiększenie odstępów pomiędzy znakami i słowami w tekście poprawia szybkość i jakość czytania u dzieci dyslektycznych. Dzięki takim tekstom czytają one średnio o 20 % szybciej, popełniając przy tym o połowę mniej błędów. Czytaj więcej

    Dysleksja - każdy medal ma dwie strony
    Trudności z czytaniem są dla dziecka źródłem stresu. Ale dysleksja ma też inne oblicze: dyslektyczne dzieci są wrażliwe, bardzo często utalentowane, mają rozbudowaną wyobraźnię. To dlatego Ronald D. Davis swoją książkę zatytułował „Dar dysleksji”. Opisał w niej sposoby radzenia sobie z tym problemem. Czytaj więcej